Advokátní kancelář HAVEL & PARTNERS jako právní poradce Technické správy komunikací (TSK) zajišťovala organizaci výběrového řízení na dodavatele kompletní rekonstrukce Libeňského mostu v Praze, realizovanou metodou Design & Build, kdy zhotovitel stavbu nejen staví, ale též projektuje. Zhotovitelem bude firma Metrostav TBR, která celkovou opravu mostu i komunikací včetně dalších úprav vysoutěžila za nabídkovou cenu více než dvě miliardy korun.
Právní služby související s výběrovým řízením, včetně přípravy zadávací dokumentace, smlouvy a kompletní administrace poskytli TSK zástupci specializovaného týmu HAVEL & PARTNERS pro oblast veřejného sektoru – partnerka Adéla Havlová, counsel Petr Opluštil, advokátky Barbara Fikarová a Lucie Wellartová a koncipient Tomáš Halfar. Smlouva byla připravena dle standardu Mezinárodní federace konzultačních inženýrů (FIDIC) tzv. Žluté knihy.
Veřejné zakázky se aktivně účastnilo pět firem. Vítěznou nabídku podala společnost Metrostav TBR s cenou 2,181 miliardy korun bez DPH a navrhovanou výlukou pro tramvajovou dopravu v délce jednoho roku. „Nesoutěžili jsme pouze na cenu, ale také poprvé v historii města i na délku tramvajové výluky. Ta podle původního projektu měla trvat dva až tři roky. My jsme to stáhli na jeden rok s tím, že pěší a cyklisté se přes řeku vždy dostanou přes provizorní lávku a z obou stran bude k mostu přivedená MHD,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy a radní pro dopravu.
Cílem veřejné zakázky je nejen oprava Libeňského mostu přes Vltavu a stavba dalších navazujících mostů, ale i kompletní vybudování všech přilehlých komunikací, výměna trakčního vedení a kolejového svršku pro tramvajovou trať. Metrostav má rovněž postavit proplachovací kanál a retenční nádrž na Rohanském ostrově pro případ povodní. Přípravné stavební práce odstartují již letos, hlavní výstavba by pak měla začít v průběhu roku 2024.
Radka Rainová