Tomuto oboru se v naší kanceláři věnuje ca 20 zkušených právníků. Pracujeme pro lokální i mezinárodní společnosti, od individuálních retailerů až po velké mezinárodní řetězce či kamenné a online prodejny působící v České republice a na Slovensku. Máme dlouholeté zkušenosti ze správních řízení s kontrolními orgány a se zastupováním klientů v soudních sporech.
Reklama umožňuje využití velké míry kreativity, ale při její tvorbě a šíření je potřeba myslet na to, že jde o přísně regulovanou oblast kontrolovanou mnoha správními orgány (Česká obchodní inspekce, živnostenské úřady, Státní zemědělská a potravinářská inspekce, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání a další). Specifická právní úprava pak ve větším detailu reguluje reklamu na potraviny, alkohol, léčiva, poskytování finančních produktů a další. Významná právní omezení se také objevují zejména u užívání ochranných známek či fotografií třetích stran.
S reklamou úzce souvisí i spotřebitelské právo, neboť český i slovenský právní řád věnují spotřebitelům značnou míru ochrany. Spotřebitel musí být například vždy důkladně informován o nabízeném produktu nebo o možnostech odstoupení od smlouvy. Specifická úprava pak řeší zejména reklamace, spory nebo stanovování cen či slevových akcí. Toto vše platí jak v případě prodejů v kamenných prodejnách, tak u internetových obchodů.
Nejen riziko kontrol a případných pokut je důvodem, proč je třeba dodržovat všechny předpisy na ochranu spotřebitele a dbát na soulad reklamy se zákonem.
Věnujeme se zejména těmto oblastem:
Všem těmto tématům se věnujeme v rámci odborných publikací i přednášek a vždy aktuálně také na našem blogu: https://www.havelpartners.blog/spotrebitel/.