Zdroj: INFO.cz (14. 5. 2020)
Je pro nás prioritní, abychom jako největší právnická firma ve střední Evropě byli plně vybaveni pro řešení krizových situací. Pojem inovace proto chápeme v kontextu aktuální koronavirové pandemie především jako schopnost být připravený a co nejlépe a nejrychleji reagovat na změny ve společnosti, a to i ty náhlé. Proto jsme na základě našich dlouholetých zkušeností a makroekonomických dat příchod krize se zásadním dopadem do ekonomiky očekávali již delší dobu a více než rok a půl jsme se na ni intenzivně připravovali. I přesto, že nás krize zasáhla ve zcela jiné podobě, než v jaké jsme očekávali, byli jsme schopni se velmi rychle a efektivně přizpůsobit.
Aktuální krize ještě umocnila využívání technologií při poskytování služeb. Také v tomto směru jsme byli schopni pružně zareagovat a díky našemu robustnímu technologickému zázemí jsme rozšířili možnosti komunikace a poskytování služeb na dálku. V rámci naší Akademie jsme přešli na online vzdělávání, které bychom jako alternativu chtěli zachovat i do budoucna.
Současná situace nám ukázala, že 220 našich právníků a daňových poradců je schopno z domova pracovat téměř stejně efektivně jako z kanceláře. Díky naší robustní technologii a dalším doplňkovým nástrojům jsme schopni jednání realizovat formou konferenčních hovorů a videokonferencí, účastníme se virtuálních workshopů, online přednášek pro studenty právnických fakult a v neposlední řadě připravujeme online komplexní informační servis ke koronaviru, máme vlastní blog a zapojili jsme se do několika bezplatných online poraden, které pomáhají občanům a podnikatelům.
Svých klientů si velice vážíme a jsme si plně vědomi toho, že současná mimořádná situace pro ně představuje významnou ekonomickou zátěž a pro některé z nich dokonce ohrožení existence. Rozhodli jsme se proto alespoň částečně jim ulevit od ekonomických a jiných ztrát, které pravděpodobně utrpí, a nabídnout jim zvýhodněnou hodinovou sazbu 100 euro/2600 Kč, což je cca 25% sleva oproti naší průměrné hodinové sazbě 3500 Kč. Tato nabídka se týká všech právnických a fyzických osob ze všech zemí, pokud o slevu před zahájení poskytování služeb požádají a stávající situace pro ně představuje významnou ekonomickou zátěž.
Již dnes je jasné, že zdravotní, hospodářské a společenské dopady krize budou rozsáhlé a zapíší se do historie. Na trhu v Česku, Slovensku i jinde v zahraničí můžeme sledovat výrazný pokles celkové ekonomické aktivity, propouštění zaměstnanců, zmrazení či snižování platů. Navzdory všem negativním dopadům krize, nás současná nelehká situace utvrdila v tom, že vedle klientů jsou naši kolegové tím největším „aktivem“ společnosti a všichni mají svůj podíl na tom, že jsme největší a nejkomplexnější česko-slovenskou právnickou kanceláří. Každý den prokazují svou špičkovou odbornost, vysoké pracovní nasazení i ochotu a schopnost být pro klienty vždy maximální oporou. My se naopak snažíme udělat maximum pro to, aby krize neohrozila jejich možnost zde pracovat.
Chceme se vyhnout propouštění, proto jsme se s některými kolegy dohodli, že přejdou na jinou pozici nebo dočasně změní náplň práce či zaměření. To se týká jak zaměstnanců back office, tak i právníků. Díky naší velikosti a flexibilitě jsme schopni pokrýt i zvýšený zájem klientů o určitě oblasti související s aktuální krizovou situací, jako je například oblast veřejné podpory a dotovaného financování, na které jsme alokovali unikátní tým právníků, ekonomických poradců i administrativní podpory čítající až 100 lidí.
Od dubna jsme přistoupili k dočasnému snížení mezd, kde nicméně zohledňujeme princip solidarity, ale také výkonnosti. V praxi to znamená, že kolegům s nejnižší mzdovou hladinou zůstane jejich mzda v původní výši. Upravovat mzdy nebudeme ani například kolegyním, které jsou na mateřské dovolené a s kanceláří spolupracují jen na částečný úvazek. U ostatních bude mzda dočasně snížená o 10–20 procent. Všem, kteří splní určitá motivační výkonnostní kritéria, bude nicméně na konci každého měsíce jejich mzda částečně nebo úplně dorovnána. Tj, půjde o průměrné snížení o 5–10 procent.
Radka Rainová